حضور دکتر منصوری مدیر رصد خانه ملی در حضور اعضای ستاد توسعه دانشگاه کاشان

۰۹ آذر ۱۳۹۳ | ۱۱:۴۷ کد : ۶۲۱۶ انتصابات جدید وزارت علوم تحقیقات وفن آوری
تعداد بازدید:۵۱۴
مدیر طرح کلان رصد خانه ملی با اعضای ستاد توسعه دانشگاه کاشان دیدار و گفتگو کردند.

مدیر طرح کلان رصد خانه ملی با اعضای ستاد توسعه دانشگاه کاشان دیدار و گفتگو کردند.

دکتر رضا منصوری با اشاره به اینکه دانشگاه ها به لحاظ کمی تاکنون رشد خوبی داشته افزود: امروز دانشگاه ها از نظر کمی توسعه یافته اند و باید بیشتر به مسایل کیفی دانشگاه ها بپردازیم.

وی اظهار داشت: دانشگاه بایستی بازدهی واقعی داشته باشد و در امر پژوهش، کارآفرینی و تبدیل علم به ثروت مورد اهمیت قرار گیرد.

دکتر منصوری حجم فعالیت های انجام شده در ستاد توسعه را خوب ارزیابی کرد و افزود: خیرین ایرانی باید به اموری گام بگذارند که شاید به چشم دیده نشود مانند ساختمان سازی و آزمایشگاه و غیره اما تاثیر به سزایی در توسعه کشور دارد و لازمه ورود به این عرصه بلوغ فکری است باید برای فکر هزینه کرد کارهایی که تا حصول نتیجه شاید 10 تا 15 سال زمان نیاز داشته باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید تعریفی از خود داشته باشد و محیط اطراف را درک کند و بتواند 50 سال بعد را بفهمد اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته 20 درصد تولید ناخالص ملی آنها به کارهای تحقیقاتی اختصاص می یابد که از این میزان 15 درصد آنها را برای تحقیقات بنیادی استفاده می شود.

دکتر منصوری با اشاره به اینکه  در آمریکا حدود 400 میلیارد دلار بودجه پژوهش دیده می شود افزود:  از این میزان 200 میلیارد دلار آن را دولت و بقیه را خیرین پرداخت می نمایند وحدود 30 میلیارد دلار آنها صرف امور تحقیقات بنیادی می شود.


نظر شما :