وزیر علوم: دانشگاه کاشان پیشتاز جذب خیرین است

۲۰ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۹:۱۲ کد : ۶۲۲۴ انتصابات جدید وزارت علوم تحقیقات وفن آوری
تعداد بازدید:۴۳۲
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه کاشان پیشتاز جذب خیرین آموزش عالی است. دکتر محمد فرهادی در مراسم افتتاحیه پروژه های عمرانی دانشگاه کاشان، نقش خیرین در توسعه فضاهای آموزشی را قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: در نشست با خیرین آموزش عالی در هفته گذشته، پیشنهاد شد که بنیاد خیرین علم و فناوری به صورت مرکزی ایجاد شود. وی ایجاد بنیاد خیرین علم و فناوری در هر دانشگاه را مورد تاکید قرار داد و افزود: تشکیل بنیاد خیرین علم و فناوری نقش بسزایی در توسعه علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها دارد. دکتر فرهادی به کمبود اعتبارات دولتی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ها باید با ایجاد پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های دانش بنیان و با کمک بخش خصوصی و ارتباط با صنعت مستقل شوند و کمبود اعتبارات را جبران نمایند. وی از سرقت علمی و خرید و فروش برخی پایان نامه‌ها انتقاد کرد و اظهار داشت: باید این روند در دانشگاه‌ها کنترل و برای جلوگیری از آن برخورد قانونی شود. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ساماندهی رشته ها را از جمله اهداف وزارت علوم دانست و خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی نمایند تا دانشجویان خبره و کارآمد تحویل جامعه دهند. دکتر فرهادی ابراز امیدواری کرد: دانشگاه کاشان با 41 سال سابقه فعالیت و با تدوین برنامه راهبردی، در آینده نزدیک جزء برترین دانشگاه های کشور قرار گیرد. رئیس دانشگاه کاشان نیز در این نشست با قدردانی از مشارکت و حمایت خیرین در توسعه فضاهای آموزشی این دانشگاه افزود: دو پروژه ای که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت و دو خوابگاه نیز که عملیات اجرایی آن شروع شد با حمایت مالی خیرین تامین شده است. دکتر عباس زراعت با اشاره به اینکه خیرین نیکوکارعلاوه بر توسعه فضاهای آموزشی در عرصه پژوهشی نیز این دانشگاه را یاری می رسانند اظهار داشت: مهندس علی سعیدی علاوه بر ساخت دانشکده حقوق این دانشگاه، با تشکیل بنیاد نخبگان از دانشجویان نخبه و طرح های تحقیقاتی و پژوهشی کاربردی حمایت می کنند. وی خاطر نشان کرد: دولت همانگونه که 50 درصد از پروژه های عمرانی خیرین را تامین می کند باید خیرینی که در عرصه پژوهش نیز وارد شده اند مورد حمایت قرار دهند. دکتر زراعت استقلال کامل را از برنامه های مدیریت دانشگاه دانست و افزود: با محوریت قرار دادن قانون و همدلی و بدور از مسایل سیاسی سعی بر این است تا هر چه زودتر اهداف سند چشم انداز دانشگاه تحقق یابد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه کاشان پیشتاز جذب خیرین آموزش عالی است.

دکتر محمد فرهادی در مراسم افتتاحیه پروژه های عمرانی دانشگاه کاشان، نقش خیرین در توسعه فضاهای آموزشی را قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: در نشست با خیرین آموزش عالی در هفته گذشته، پیشنهاد شد که بنیاد خیرین علم و فناوری به صورت مرکزی ایجاد شود.

وی ایجاد بنیاد خیرین علم و فناوری در هر دانشگاه را مورد تاکید قرار داد و افزود: تشکیل بنیاد خیرین علم و فناوری نقش بسزایی در توسعه علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها دارد.

دکتر فرهادی به کمبود اعتبارات دولتی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ها باید با ایجاد پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های دانش بنیان و با کمک بخش خصوصی و ارتباط با صنعت مستقل شوند و کمبود اعتبارات را جبران نمایند.

وی از سرقت علمی و خرید و فروش برخی پایان نامه‌ها انتقاد کرد و  اظهار داشت: باید این روند در دانشگاه‌ها کنترل و برای جلوگیری از آن  برخورد قانونی شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ساماندهی رشته ها را از جمله اهداف وزارت علوم دانست و خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی نمایند تا دانشجویان خبره و کارآمد تحویل جامعه دهند.

دکتر فرهادی ابراز امیدواری کرد: دانشگاه کاشان با 41 سال سابقه فعالیت و با تدوین برنامه راهبردی، در آینده نزدیک جزء برترین دانشگاه های کشور قرار گیرد.

رئیس دانشگاه کاشان نیز در این نشست با قدردانی از مشارکت و حمایت خیرین در توسعه فضاهای آموزشی این دانشگاه افزود: دو پروژه ای که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت و دو خوابگاه نیز که عملیات اجرایی آن شروع شد با حمایت مالی خیرین تامین شده است.

دکتر عباس زراعت با اشاره به اینکه خیرین نیکوکارعلاوه بر توسعه فضاهای آموزشی در عرصه پژوهشی نیز این دانشگاه را یاری می رسانند اظهار داشت: مهندس علی  سعیدی علاوه بر ساخت دانشکده حقوق این دانشگاه، با تشکیل بنیاد نخبگان از دانشجویان نخبه و طرح های تحقیقاتی و پژوهشی کاربردی حمایت می کنند.

وی خاطر نشان کرد: دولت همانگونه که 50 درصد از پروژه های عمرانی خیرین  را تامین می کند باید خیرینی که در عرصه پژوهش نیز وارد شده اند مورد حمایت قرار دهند.

دکتر زراعت استقلال کامل را از برنامه های مدیریت دانشگاه دانست و افزود: با محوریت قرار دادن قانون و همدلی و بدور از مسایل سیاسی سعی بر این است تا هر چه زودتر اهداف سند چشم انداز دانشگاه  تحقق یابد.


نظر شما :