رئیس دانشگاه کاشان: دانشگاه باید محل تبادل سرمایه و علم شود

۱۶ تیر ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۴ کد : ۶۲۳۰ انتصابات جدید وزارت علوم تحقیقات وفن آوری
تعداد بازدید:۶۹۰
رئیس دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه باید با جذب صاحبان صنایع و خیرین سعی نماید که به محل تبادل سرمایه و علم تبدیل شود. دکتر عباس زراعت در نشست با سرکار خانم حجازی مدیر عامل شرکت دارویی باریج اسانس کاشان حضور سرمایه گذاران و خیرین در دانشگاه را منشاء خیر و برکت این دانشگاه دانست و اظهار داشت: صاحبان صنایع و خیرین با آثار ماندگار خود در دانشگاه می‌توانند بهترین الگو برای دانشجویان باشند. وی افزود: امروز افراد خیر دانشگاه یکی از گنجینه های اصلی و حامیان عرصه علمی به شمار می روند. رئیس دانشگاه به سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهور به دانشگاه و پیشنهاد برج فناوری در کاشان اشاره کرد و اظهار داشت: راه اندازی این مرکز مکانی برای خلق ایده و تجاری سازی علم استادان می تواند باشد. دکتر زراعت خاطر نشان کرد: ما در قبال جوانان مسئول هستیم و باید سعی کنیم با برنامه ریزی درست در دانشگاه دانشجویان را تبدیل به کارشناسان باتجربه نماییم. وی به ضیافت افطاری خیرین آموزش عالی اشاره کرد و افزود: در این ضیافت مهندس سعیدی به نمایندگی از خیرین از وزارت علوم خواست تا برنامه‌ها و راهکارهایی را برای فرار نخبگان داشته باشند و راه اندازی کرسی های علمی خیرین را پیشنهاد دادند. مدیر عامل ستاد توسعه دانشگاه کاشان نیز در این نشست هدف از تشکیل این جسله را ارتباط بین دانشگاه و صنعت ذکر کرد و گفت: شرکت دارویی باریج اسانس یکی از شرکت‌های مهمی است که با فکر خلاق مرحوم مهندس حجازی توانسته زمینه اشتغال و کارآفرینی عده زیادی از جوانان را فراهم سازد. علی محمد الماسی فراهم‌کردن زمینه‌های لازم برای فرار مغزها را از طرف صاحبان صنایع و خیرین خواستار شد و اظهار داشت: با ایجاد زمینه‌های لازم در مراکز کارآفرینی و شرکت‌های دانش بنیان می‌توان تا حدودی از فرار مغزها جلوگیری کرد. وی ارتباط دانشجویان با افراد شاخص و کارآفرین را لازم دانست و گفت: الگوپذیری و اسوه قرار دادن دانشجویان از این افراد نمونه برای موفقیت جوانان حایز اهمیت است. مدیر عامل ستاد توسعه دانشگاه کاشان با بیان اینکه عامل ماندگاری یک جریان خلاقیت و تلاش است اظهار امیدواری کرد: تا خانواده مهندس حجازی بتوانند با برجای گذاشتن آثاری ماندگار در این دانشگاه زمینه خلاقیت و توسعه علمی دانشجویان این دانشگاه را فراهم سازند.

 رئیس دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه باید با جذب صاحبان صنایع و خیرین سعی نماید که به محل تبادل سرمایه و علم تبدیل شود.

 دکتر عباس زراعت در نشست با سرکار خانم حجازی مدیر عامل شرکت دارویی باریج اسانس کاشان حضور سرمایه گذاران و خیرین در دانشگاه را منشاء خیر و برکت این دانشگاه دانست و اظهار داشت: صاحبان صنایع و خیرین با آثار ماندگار خود در دانشگاه می‌توانند بهترین الگو برای دانشجویان باشند.

 وی افزود: امروز افراد خیر دانشگاه یکی از گنجینه های اصلی و حامیان عرصه علمی به شمار می روند.

 رئیس دانشگاه به سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهور به دانشگاه و پیشنهاد برج فناوری در کاشان اشاره کرد و اظهار داشت: راه اندازی این مرکز مکانی برای خلق ایده و تجاری سازی علم استادان می تواند باشد.

 دکتر زراعت خاطر نشان کرد: ما در قبال جوانان مسئول هستیم و باید سعی کنیم با برنامه ریزی درست در دانشگاه دانشجویان را تبدیل به کارشناسان باتجربه نماییم.

 وی به ضیافت افطاری خیرین آموزش عالی اشاره کرد و افزود: در این ضیافت مهندس سعیدی به نمایندگی از خیرین از وزارت علوم خواست تا برنامه‌ها و راهکارهایی را برای جلوگیری از فرار نخبگان داشته باشند و راه اندازی کرسی های علمی خیرین را پیشنهاد دادند.

 مدیر عامل ستاد توسعه دانشگاه کاشان نیز در این نشست هدف از تشکیل این جسله را ارتباط بین دانشگاه و صنعت ذکر کرد و گفت: شرکت دارویی باریج اسانس یکی از شرکت‌های مهمی است که با فکر خلاق مرحوم مهندس حجازی توانسته زمینه اشتغال و کارآفرینی عده زیادی از جوانان را فراهم سازد.

 علی محمد الماسی فراهم‌کردن زمینه‌های لازم برای جلوگیری از فرار مغزها را از طرف صاحبان صنایع و خیرین خواستار شد و اظهار داشت: با ایجاد زمینه‌های لازم در مراکز کارآفرینی و شرکت‌های دانش بنیان می‌توان تا حدودی از فرار مغزها جلوگیری کرد.

 وی ارتباط دانشجویان با افراد شاخص و کارآفرین را لازم دانست و گفت: الگوپذیری و اسوه قرار دادن دانشجویان از این افراد نمونه برای موفقیت جوانان حایز اهمیت است.

 مدیر عامل ستاد توسعه دانشگاه کاشان با بیان اینکه عامل ماندگاری یک جریان خلاقیت و تلاش است اظهار امیدواری کرد: تا خانواده مهندس حجازی بتوانند با برجای گذاشتن آثاری ماندگار در این دانشگاه زمینه خلاقیت و توسعه علمی دانشجویان این دانشگاه را فراهم سازند.


نظر شما :