افتتاح دومین کرسی علمی بین المللی وقفی در دانشگاه کاشان

تعداد بازدید:۱۲۳۳
دومین کرسی علمی بین المللی وقفی با حمایت مالی خیره ارجمند سرکارخانم نوربخشیان  و با استادی دکتر محمد شاهیده پور عضو هیات علمی دانشگاه ایلینویز آمریکا در دانشگاه کاشان راه اندازی شد.


رئیس دانشگاه کاشان هدف از برگزاری این کرسی علمی را ارتباط با اساتید برجسته ایرانی خارج از کشور در راستای توسعه  علمی بیان کرد و گفت: دانشگاه کاشان به عنوان نخستین دانشگاه در ایران، درصدد راه اندازی چندین کرسی بین المللی علمی با موضوع های خاص تحت حمایت خیرین را که به صورت وقف خاص است در دستور کار دارد.

 

دکتر عباس زراعت به راه اندازی نخستین کرسی علمی در هفته گذشته با حمایت مالی مهندس سعیدی و اعطای کرسی به دکتر منصوری مدیر پروژه  رصدخانه ملی اشاره کرد و افزود: دومین کرسی نیز که حمایت مالی آنرا خیره ارجمند سرکار خانم نوربخشیان بر عهده گرفتند به پروفسور شاهیده پور استاد دانشگاه ایلینویز واگذار می گردد.


 

وی خاطر نشان کرد: در دومین  کرسی و تفاهم نامه ای که با دانشگاه ایلینویز آمریکا منعقد شده در نظر است که شهر کاشان رابه عنوان شهر هوشمند و ششمین شهری که در نظر گرفته شده معرفی شود.

 

رئیس دانشگاه کاشان اظهار داشت: شهر هوشمند بسیاری از مسایل مورد نیاز مردم همچون آب، برق، گاز، ترافیک، سلامت، مدیریت و خدمات دولتی را به شکل هوشمند ارائه می نماید.

 

دکتر زراعت به ایجاد مرکز تحقیقات و توسعه فناوری شبکه هوشمند با همکاری پژوهشگاه نیرو دراین دانشگاه اشاره کرد و افزود: در این مرکز کارهای توسعه شبکه هوشمند و  شهر هوشمند با همکاری ایرانیان داخل و خارج از کشور و تحت مدیریت پروفسور شاهیده پور انجام می شود.

 


نظر شما :