انتصابات جدید وزارت علوم تحقیقات وفن آوری - آرشیو

مهندس سعیدی: دانشگاه ها باید علمی تولید کنند که جامعه به آن نیاز دارد

عضو هیات امناء دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه ها باید علمی تولید و عرضه نمایند که بتواند نیاز جامعه را برطرف کند. مهندس علی سعیدی در افتتاح دانشکده حقوق خود در دانشگاه کاشان با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و اینکه انقلاب اسلامی یک تحول بود اظهار داشت:امروز داشتن سخت افزار و نرم افزار، استاد، دانشجو و ساختمان در دانشگاه ها کافی نیست و دانشگاه باید در مسیری حرکت کند که با تولید علم خود مشکلات مردم و جامعه را برآورده نماید. وی با اشاره به اینکه کاشان باتاریخ هفت هزار ساله خود منبع و گنجینه ای از علما، عرفا و اندیشمندان است افزود: این شهر با این پیشینه تاریخی نباید دانشگاه با مشکلات مالی همراه باشد. مهندس سعیدی پژوهش را لازمه حل مشکلات دانست و خاطر نشان کرد: دانشگاه باید فضای علم و عالم را بوجود آورد. مدیر عامل بنیاد نخبگان سعیدی با بیان اینکه صنعتگر برای رونق صنعت خود نیاز به علم و پژوهش دارد افزود:باید در دانشگاه ها با ایجاد شرکت های دانش بنیان و ارتباط با صنعت و ارائه پژوهش های کاربردی زمینه رشد و توسعه علمی و اقتصادی را فراهم ساخت. مهندس سعیدی حمایت و حفظ و حراست از نخبگان را لازم دانست و اظهار داشت:متاسفانه به دلیل عدم حمایت از افرادنخبه ، فرار مغزها را در کشور شاهد هستیم. مدیر عامل بنیاد نخبگان سعیدی از حمایت مالی این بنیاد از نخبگان خبر داد و افزود: این بنیاد از محققانی که طرح های تحقیقاتی کاربردی و اجرایی ارائه دهند حمایت می نماید. در این مراسم دانشکده حقوق مهندس سعیدی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل، معاون استاندار و فرمانداری ویژه کاشان و جمعی از خیرین در دانشگاه کاشان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

ادامه مطلب

وزیر علوم: دانشگاه کاشان پیشتاز جذب خیرین است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه کاشان پیشتاز جذب خیرین آموزش عالی است. دکتر محمد فرهادی در مراسم افتتاحیه پروژه های عمرانی دانشگاه کاشان، نقش خیرین در توسعه فضاهای آموزشی را قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: در نشست با خیرین آموزش عالی در هفته گذشته، پیشنهاد شد که بنیاد خیرین علم و فناوری به صورت مرکزی ایجاد شود. وی ایجاد بنیاد خیرین علم و فناوری در هر دانشگاه را مورد تاکید قرار داد و افزود: تشکیل بنیاد خیرین علم و فناوری نقش بسزایی در توسعه علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها دارد. دکتر فرهادی به کمبود اعتبارات دولتی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ها باید با ایجاد پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های دانش بنیان و با کمک بخش خصوصی و ارتباط با صنعت مستقل شوند و کمبود اعتبارات را جبران نمایند. وی از سرقت علمی و خرید و فروش برخی پایان نامه‌ها انتقاد کرد و اظهار داشت: باید این روند در دانشگاه‌ها کنترل و برای جلوگیری از آن برخورد قانونی شود. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ساماندهی رشته ها را از جمله اهداف وزارت علوم دانست و خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی نمایند تا دانشجویان خبره و کارآمد تحویل جامعه دهند. دکتر فرهادی ابراز امیدواری کرد: دانشگاه کاشان با 41 سال سابقه فعالیت و با تدوین برنامه راهبردی، در آینده نزدیک جزء برترین دانشگاه های کشور قرار گیرد. رئیس دانشگاه کاشان نیز در این نشست با قدردانی از مشارکت و حمایت خیرین در توسعه فضاهای آموزشی این دانشگاه افزود: دو پروژه ای که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت و دو خوابگاه نیز که عملیات اجرایی آن شروع شد با حمایت مالی خیرین تامین شده است. دکتر عباس زراعت با اشاره به اینکه خیرین نیکوکارعلاوه بر توسعه فضاهای آموزشی در عرصه پژوهشی نیز این دانشگاه را یاری می رسانند اظهار داشت: مهندس علی سعیدی علاوه بر ساخت دانشکده حقوق این دانشگاه، با تشکیل بنیاد نخبگان از دانشجویان نخبه و طرح های تحقیقاتی و پژوهشی کاربردی حمایت می کنند. وی خاطر نشان کرد: دولت همانگونه که 50 درصد از پروژه های عمرانی خیرین را تامین می کند باید خیرینی که در عرصه پژوهش نیز وارد شده اند مورد حمایت قرار دهند. دکتر زراعت استقلال کامل را از برنامه های مدیریت دانشگاه دانست و افزود: با محوریت قرار دادن قانون و همدلی و بدور از مسایل سیاسی سعی بر این است تا هر چه زودتر اهداف سند چشم انداز دانشگاه تحقق یابد.

ادامه مطلب

با حضور وزیر علوم افتتاح و اجرای چهار طرح خیرین در دانشگاه کاشان

به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری چهار پروژه عمرانی در دانشگاه کاشان افتتاح و عملیات اجرایی آن شروع شد. رئیس دانشگاه کاشان افتتاح ساختمان دانشکده حقوق مهندس سعیدی را از جمله این پروژه ها دانست و افزود: فاز نخست این دانشکده با زیر‌بنای سه هزار و 500 متر‌مربع شامل کلاس درس، اتاق اساتید و سایت رایانه مورد بهره برداری قرار گرفت. دکتر عباس زراعت هزینه اجرای این طرح را 35 میلیارد ریال ذکر کرد و اظهار داشت: اعتبارات ساخت این دانشکده توسط خیرمهندس علی سعیدی تامین شده است. وی ساختمان خوابگاه متاهلین را از دیگر طرح ها ذکر کرد و افزود: این خوابگاه نیز با زیربنای یک هزار و 100 متر مربع، 19 سوئیت و حیاط مرکزی با هزینه بالغ بر هشت میلیارد و 800 میلیون ریال با اعتبارات خیر حاج محمد هاشمیان ساخته شده است. رئیس دانشگاه کاشان به شروع عملیات اجرایی دو خوابگاه خیر ساز نیز در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: خوابگاه خیرین آقایان ترکیان و مبینی نیز هر کدام با زیربنای 800 مترمربع و با ظرفیت 90 نفر امروز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه کاشان کلنگ زنی شد. نشست با خیرین و شورای دانشگاه، تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه کاشان است. در این مراسم معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ، نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندارویژه کاشان و جمعی از خیرین حضور داشتند.

ادامه مطلب