انتصابات جدید وزارت علوم تحقیقات وفن آوری - آرشیو

مدیرعامل ستاد توسعه دانشگاه کاشان: ارتباط دانشگاه با صنعت، مشارکت خیرین را می طلبد

مدیرعامل ستاد توسعه دانشگاه کاشان، ارتباط با صنعت را رمز پویای و توسعه کشور دانست و گفت: برای ارتباط هرچه بهتر دانشگاه با صنعت، مشارکت خیرین در دانشگاه ها لازم است. علی محمد الماسی در دیدار اعضای ستاد توسه دانشگاه کاشان با دکتر ضیایی در مشهد اردهال از حضور و مشارکت خیرین در دانشگاه کاشان قدردانی کرد و افزود: افراد نیکوکار و خیرین، انسان های والایی هستند که یکی از موهبت هایی که خداوند در وجود این افراد قرار داده، محبت و کمک رساندن به مردم است. وی یکی از مهم ترین اقدامات در راستای دور اندیشی و تامین آینده کشور را سنت حسنه وقف دانست و اظهار داشت: خاستگاه رشد و بالندگی کشور، آموزش و پرورش و دانشگاه ها ست. مدیر عامل ستاد توسعه دانشگاه کاشان تشکل کمیته خیرین آموزش عالی و ستاد توسعه را یکی از اقدامات وزارت علوم درراستای جذب و مشارکت خیرین در دانشگاه ها ذکر کرد و افزود: در حال حاضر در 27 دانشگاه کشور ستاد توسعه جذب خیرین وجود دارد. وی با بیان اینکه برای ارتقاء ستاد توسعه هدایتگری و مشارکت و حضور بیشتر خیرین لازم است، خاطر نشان کرد: هرچه حضور مردم و خیرین در دانشگاهها افزایش یابد وحدت و هماهنگی بین دانشجویان نیز ارتقاء می یابد و انگیزه دانشجویان در تحصیل علم بیشتر می شود. دکتر فهیمی تبار عضو هیات علمی گروه معارف و عضو ستاد توسعه دانشگاه کاشان نیز در این نشست با بیان اینکه خیران با سرمایه دنیوی خود، آخرت خود را می سازند، افزود: دانشگاه های کشور امروز بستری برای رشد و بالندگی است و نگاه جدی و عینک فرهنگی لازم دارد. وی به شکوفایی استعدادهای جوانان در دانشگاه ها برای ارائه طرح های تحقیقاتی و هدفمند کردن پایان نامه ها تاکید کرد و افزود: چرا باید پایان نامه های دانشجویان در دانشگاه ها مورد استفاده قرار نگیرد. وی حمایت خیرین را برای کمک به دانشجویان برای ارائه طرح های تحقیقاتی درراستای رفع مشکلات و نیازهای جامعه و کشور لازم دانست و خاطر نشان کرد: سرمایه ها و منشاء تحول هر جامعه ای انسان ها هستند و بهترین سرمایه های کشور، جوانان هستند و خیرین در این راه با ایجاد زمینه های دانش، بزرگترین نقش را در تربیت نیروی انسانی ایفا می کنند. دکتر سید علی ضیایی خیر نیکوکار کاشانی نیز در این نشست به گزارشی از فعالیت هایش در راستای کمک به همنوعانش اشاره کرد و افزود: نوعدوستی فرهنگ دیرینه ایرانیان است و استحکام پایداری جامعه سالم با کاهش دغدغه های نیازمندان میسر می شود. وی به پتانسیل های بالقوه منطقه کاشان در زمینه های مختلف از جمله نیروی انسانی اشاره کرد و اظهار داشت: سلامت فکر و روان و آرامش و آسایش عمومی با مشارکت مردم نیک اندیش در مسیر یاری و کمک به نیازمندان تحقق می یابد. وی خاطر نشان کرد: این موقعیت در جامعه ما به لحاظ باورها، اعتقاد به وعده های الهی و همچنین فرهنگ مردم داری و بخشندگی همواره فرا روی افراد قرار دارد. وی توسعه علمی و فرهنگی را رمز اقتدار و بالندگی کشور دانست و اظهار داشت: اجرای برنامه های فرهنگی هدفمند، بیشتر از کتاب در بین دانشجویان تاثیر دارد. دکتر ضیایی خاطر نشان کرد: تعامل هر چه بیشتر استاد و دانشجو، ارتباط جوانان با صنعت و ارتباط علمی و اقتصادی با دیگر کشورها، توسعه علمی و اقتصادی کشور را به همراه دارد. این خیر نیکوکار آمادگی خود را در همکاری با ستاد توسعه دانشگاه کاشان برای ارتباط علمی، فرهنگی و اقتصادی این دانشگاه اعلام داشت.

ادامه مطلب

جلسه ستاد توسعه دانشگاه با برادران آرزه گر

جلسه ستاد توسعه دانشگاه کاشان با برادران آرزه گر در روز پنجشنبه 28/1/93 در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد. دکتر ساداتی نژاد در این نشست اظهار داشت: حضور خیرین در دانشگاه کاشان یک اثر ساخت و سازی دارد که البته مایه افتخار این دانشگاه در ایران است و یک اثر دیگری نیز دارد که شاید دیده نشود ولی قابل لمس و حس است و باعث شده اتفاقات بزرگی خلق شود و همین حضور خیرین و به برکت این حضور، تاثیر بسزایی در حال و هوای دانشجو دارد. وی با بیان اینکه، هر مراسم کلنگ زنی و افتتاحیه اثر امر به معروفی آن از خیلی کارهای دیگر بیشتر است اظهار داشت:این در عمل حس شده و تجربه شده است و دانشجو نیز احساس مسئولیت بیشتری دارد چرا که در مکانی درس می خواند و علم می آموزد که برآمده از نیتی خیر است و این از میلیاردها پول اثر و ارزشش بیشتر است و اینها از لطف خیرین و عنایت خدواند است که به دانشگاه کاشان شده است. دکتر فهیمی تبار نیز در این نشست با اشاره به روایت "اهل الخیر لایموت" اهل خیر نمی میرند و نیز "نکتب ما قدموا و آثارهم" آنچه عمل کردند می نویسم و آثار آن را، افزود: انفاق انسان را به سرمنزل مقصود می رساند. وی اظهار داشت: دانشجویی که از دانشگاه کاشان فارغ التحصیل می شود این آثار خیر و برکت خیرین در ذهن وی ماندگار می شود و خود را مدیون می داند. دکتر فهیمی تبار خاطر نشان کرد: در دنیایی که عصر لذت جویی است عده ای به کار خیر رو می آورند و این مانند کار انبیاست و کار بسیار بزرگی است. مدیر عامل ستاد توسعه دانشگاه کاشان نیز در این نشست گزارشی از ستاد توسعه این دانشگاه ارائه و خاطره ای از برادران آرزه گر در ساخت مدارس بیان داشت.

ادامه مطلب

دیدار خیرین دانشگاه ساز شهر کاشان با سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای

باسمه تعالی روز سه شنبه مورخ 26/01/93 مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره مجمع خیرین دانشگاه ساز شهر کاشان به همراه تعدادی از خیرین با دکتر شفیعی ؛سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای در محل سالن کنفرانس دانشگاه دیدار و گفتگو کردند . در این جلسه آقای دکتر شفیعی از برادران ابریشمی که برای ساخت پروژه ساختمانی آموزشکده فنی دختران کاشان به عنوان یک امر خیر اقدام کردند قدردانی بعمل آورد . آقای دکتر شفیعی به بومی سازی فضاهای آموزشی تأکید کرد و گفت : باید فضاهای مورد نظر به گونه ای طراحی و به مرحله اجراء گذاشته شوند که نیاز و آینده هر منطقه مد نظر قرار گیرد و رشته های جدید هم باید با لحاظ زمینه های موجود هر منطقه ،توسعه یابد .راه اندازی رشته هایی از قبیل فرش ،جهانگردی و معماری که سابقه ی فرهنگی آن رشته ها در کاشان وجود دارد باید در دستور کار قرار گیرد . لازم به ذکر است برادران ابریشمی برای احداث آموزشکده مذکور،اعتباری بالغ بر پنجاه میلیارد ریال تقبل کردند که در اجرای پروژه به توصیه های مورد نظر رییس دانشگاه پرداخته خواهد شد .این خیرین جوان حمایت هرچه بیشتر دانشگاه را برای اجرای پروژه خواستار شدند .

ادامه مطلب