آرشیو اخبار

برگزاری آیین ضیافت کریمان در دانشگاه کاشان

هفتمین آیین ضیافت کریمان آموزش عالی با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور جمعی از خیرین در پژوهشکده قمصر دانشگاه کاشان برگزار شد. در این مراسم رییس دانشگاه کاشان با قدردانی از تلاش خیرین در توسعه فضاهای آموزشی و کمک آموزشی این دانشگاه گفت: با حمایت مالی خیرین، 30 هزار مترمربع فضای آموزشی و کمک آموزشی در این دانشگاه ساخته و در دست ساخت است. دکتر کتابی، به رتبه نخست دانشگاه کاشان در جذب خیرین آموزش عالی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: با همت ستاد توسعه، دانشگاه کاشان توانسته در جذب و استفاده از ظرفیت های خیرین پیشتاز در کشور باشد. وی، گزارشی از فعالیت های خیرین در سال گذشته دانشگاه کاشان را ارائه نمود و یادآورشد: خیرین علاوه بر حمایت مالی در ساخت پروژه های عمرانی و آموزشی، در فعالیت های پژوهشی نیز این دانشگاه را یاری رسانده اند. رییس دانشگاه کاشان، افتتاح بنیاد نخبگان سعیدی را از جمله این فعالیت ها ذکر کرد و افزود: این بنیاد با هدف شناسایی، هدایت و حمایت نخبگان، کشف، جذب و پرورش استعدادها و کمک به فراهم‌نمودن تسهیلات و امکانات لازم برای دسترسی محققان و نخبگان به تحقیقات علمی در این دانشگاه سال گذشته تاسیس شد. دکتر کتابی، به افتتاحیه بنیاد کتاب مطهر در سال جاری با همت خیرین برادران سعیدی در این دانشگاه اشاره کرد و اذعان داشت: این بنیاد نیز به هدف دسترسی آسان دانشجویان به کتاب مورد نیاز در این دانشگاه راه اندازی شد. این مراسم با ضیافت افطاری بیش از 300 نفر از خیرین و خانواده هایشان برگزار شد.

ادامه مطلب

20 هزار متر مربع فضای آموزشی با حمایت خیرین در دانشگاه کاشان در دست احداث است

رییس دانشگاه کاشان گفت: بیش از 20 هزار مترمربع فضای آموزشی، کمک آموزشی و رفاهی با حمایت خیرین در این دانشگاه در حال ساخت است. دکتر عباس کتابی، در مراسم ضیافت کریمان دانشگاه کاشان، میزان پروژه های خیرساز این دانشگاه را 30 هزار مترمربع برشمرد و افزود: 10 هزار مترمربع از این فضاها به بهره برداری رسیده است. وی، با قدردانی از ستاد توسعه این دانشگاه در جذب خیرین، تعداد این افراد نیکوکار دانشگاه کاشان را، 30 خیر ذکر کرد واظهار داشت: مبلغ کل آورده خیرین تاکنون 200 میلیارد ریال بوده است. رییس دانشگاه کاشان توسعه علمی این دانشگاه را مرهون تلاش های خیرین دانست و خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین رتبه بندی سال 91 ، دانشگاه کاشان با یک پله صعود به جایگاه 17 در بین کل دانشگاه های کشور رسیده است. دکتر کتابی، با اشاره به اینکه بر اساس سند چشم انداز، دانشگاه کاشان بایستی در ردیف دانشگاه های برتر کشور قرار گیرد همکاری و حمایت بیشتر خیرین را در توسعه علمی و پژوهشی این دانشگاه خواستار شد. این مراسم با اقامه نماز جماعت و ضیافت افطاری خانواده های خیرین دانشگاه کاشان آغاز شد.

ادامه مطلب

حمایت 50 درصدی وزارت علوم از طرح های خیرین در حوزه های پژوهشی

دبیر کمیته خیرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وزارت علوم 50 درصد طرح های خیرین در زمینه های پژوهشی را پرداخت می کند. دکتر سید جواد ساداتی نژاد، در مراسم ضیافت کریمان دانشگاه کاشان اظهار داشت: با امضای تفاهم نامه همکاری جامعه خیرین دانشگاه ساز و معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، 50 درصد هزینه های پژوهش هایی را که توسط خیرین تقبل شده است پرداخت می کند. وی، همچنین از حمایت مالی 50 درصدی وزارت برای تامین تجهیزات پژوهشی خریداری شده از سوی خیرین نیز خبر داد و افزود: با این رویکرد فصل نوینی در توسعه علم و پژوهش شروع می شود و تبدیل علم به ثروت را شاهد خواهیم بود. معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، نقش خیرین را در تمامی عرصه ها حایز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: هر جا حضور خیرین را در فعالیت های اجتماعی داشته باشیم مایه رونق جامعه می شود. دکتر ساداتی نژاد، به حضور و مشارکت خیرین در سال های اخیر در عرصه آموزش عالی و علم و فناوری اشاره کرد و افزود: در 27 دانشگاه کشور مشارکت خیرین را در ساخت پروژهای آموزشی شاهد هسیتم. وی، تعداد خیرین آموزش عالی که در سامانه خیرین وزارت علوم ثبت نام کرده اند را 200 خیر و 25 واقف برشمرد و یادآورشد: تعداد خیرین بیش از این مقدار است و تاکنون در حدود 400 هزار متر مربع فضای آموزشی، با حمایت خیرین در دانشگاه ها با حدود 200 میلیارد تومان اعتبار احداث شده است. دبیر کمیته خیرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به مشارکت خیرین در عرصه های آموزشی، پژوهشی و دانشجویی اشاره کرد و اظهار داشت: بایستی خیرین در عرصه فرهنگی دانشگاه ها نیز حضور یابند. دکتر ساداتی نژاد خاطر نشان کرد: بایستی فضایی در دانشگاه ها برای حضور مردم فراهم شود تا در تمامی عرصه ها و با اندک حمایت مالی نیز بتوانند در دانشگاه ها و ساخت پروژه ها سهیم باشند.

ادامه مطلب