آرشیو اخبار

کمیته روابط بین الملل ستاد توسعه دانشگاه کاشان راه اندازی شد

کمیته روابط بین الملل ستاد توسعه دانشگاه کاشان با مسئولیت دکتر سید علی ضیایی و با حضور معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از خیرین طی مراسمی در این دانشگاه راه اندازی گردید. سرپرست دانشگاه کاشان در این مراسم افزود: با توجه به ارتباطاتی که دکتر ضیایی با ایرانیان خارج از کشور دارد سعی بر این است که با ایجاد این دفتر از حضور خیرین خارج از کشور در راستای توسعه علمی این دانشگاه استفاده گردد. دکتر عباس زراعت به پتانسیل های بالقوه این دانشگاه در زمینه های مختلف علمی نظیر دانشکده ها، پژوهشکده ها، آزمایشگاه ها و اعضای هیات علمی و نیروی انسانی توانمند این دانشگاه اشاره کرد و افزود: این پتانسیل ها زمینه مناسبی برای ارتباط و تعامل دانشگاه کاشان با ایرانیان داخل و خارج از کشور است. دکتر سید علی ضیایی نیز در این نشست به تاریخ درخشان کاشان اشاره کرد و افزود: علما و بزرگان، شاعران و تاریخ پر افتخار این شهر شهرت جهانی دارد. وی ابراز امیدواری کرد: تا با تاسیس این دفتر بتوانیم نخبگان علمی، فرهنگی و اقتصادی این منطقه فرهنگی کاشان را در اقصی نقاط دنیا معرفی کنیم. وی به حضور خیرین این شهر در عرصه های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: خیرین این شهر زبانزد عام خاص است و منشاء اثر و صاحب نام هستند. دکتر ضیایی خاطر نشان کرد: امور بین الملل ستاد توسعه زمینه مناسبی برای برقراری ارتباط با نخبگان کاشانی خارج از کشور است. مدیر عامل ستاد توسعه دانشگاه کاشان نیز در این نشست، از حضور خیرین و مشارکت و حمایت های آنها به این ستاد قدردانی کرد و گفت: حضور شما خیرین دلگرمی و معنویت خاصی را به این ستاد و دانشگاه کاشان بخشیده است. علی محمد الماسی از خیرین نیکوکار خواست تا این دانشگاه را همچون خانه خود و دانشجویان را به مانند فرزندان خود بدانند و حمایت هایشان را از این دانشگاه دریغ نکنند تا شاهد ارتقاء توسعه علمی وفرهنگی این دانشگاه باشیم.

ادامه مطلب

کلنگ احداث مرکز درمانی و مشاوره دانشجویی حاج عباس جعفرزاده در دانشگاه کاشان به زمین زده شد

کلنگ احداث مرکز درمانی و مشاوره دانشجویی خیر"حاج عباس جعفر زاده"، طی مراسمی با حضور معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سرپرست، معاونان و جمعی از خیرین در دانشگاه کاشان به زمین زده شد. مدیر طرح های عمرانی و فنی دانشگاه کاشان گفت: این مرکز درمانی به مساحت 1400 متر مربع در دو طبقه با اسکلت فلزی ساخته می شود. مهندس حسین توفیقی اظهار داشت: در طبقه اول این مرکز اتاق پزشک، داروخانه آزمایشگاه در نظر گرفته شده است و در طبقه دوم نیز خدمات مشاوره ای به دانشجویان ارائه می شود. وی هزینه اجرای این طرح را حدود 30 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: 50 درصد این هزینه توسط خیر و مابقی با مشارکت اعتبارات دولتی دانشگاه تامین می شود.

ادامه مطلب

اهداء یک دستگاه خودرو به دانشگاه توسط یکی از خیرین

مدیر عامل ستاد توسعه دانشگاه کاشان، از اهداء یک دستگاه خودرو توسط یکی از خیرین به این دانشگاه خبر داد. علی محمد الماسی مشارکت خیرین این دانشگاه را قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: خیرین در تمامی زمینه های علمی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی این دانشگاه مشارکت دارند. وی به فعالیت های خیرین در زمینه های تحقیقاتی و پژوهشی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: بنیاد نخبگان سعیدی و بنیاد کتاب مطهر در راستای حمایت بیشتر از دانشجویان به ارائه طرح های تحقیقاتی و پژوهشی و استفاده بهینه و دسترسی دانشجویان به منابع علمی تاسیس شده است. مدیر عامل ستاد توسعه دانشگاه کاشان از کلنگ زنی مرکز درمانی و مشاوره دانشجویی دانشگاه کاشان به همت یکی از خیرین خبر داد و اظهار داشت: این درمانگاه به مساحت 1400 متر مربع با مشارکت و حمایت مالی خیر آقای جعفرزاده در روز دوشنبه 15 اردیبهشت ماه جاری، عملیات ساخت آن شروع می شود.

ادامه مطلب

اعطای بیش از دو میلیارد ریال صندوق قرض الحسنه دانشجویی فاطمه الزهرا(س) تسهیلات به دانشجویان

مدیر عامل صندوق قرض الحسنه دانشجویی فاطمه الزهرا(س) دانشگاه کاشان گفت: سال گذشته 2,196,052,500 ریال تسهیلات به 851 نفر دانشجو اعطا گردیده است. محمد مؤتمن اظهار داشت: این میزان تسهیلات در قالب وام های قرض الحسنه، ازدواج، شرافتی و شاهد و ایثارگر به دانشجویان ارائه شده است. وی افزود: در سال گذشته یک میلیارد و 783 میلیون و 977 هزار و 500 ریال وام قرض الحسنه به 749 دانشجو و 296 میلیون ریال نیز وام ازدواج به 50 نفر دانشجو پرداخت شد. وی به پرداخت بیش از 73 میلیون ریال وام شرافتی به 40 دانشجوی این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین این صندوق 43 میلیون ریال وام شاهد و ایثارگر را به 12 دانشجو اعطاء کرده است. مدیر عامل صندوق قرض الحسنه دانشجویی فاطمه الزهرا(س) دانشگاه کاشان افزود: علاوه بر این میزان تسهیلات، این صندوق به دانشجویان وام خوابگاه و وام تغذیه نیز پرداخت کرده است. مؤتمن خاطر نشان کرد: با توجه به درخواست مکرر اساتید و کارکنان محترم دانشگاه در خصوص نحوه همیاری با صندوق قرض الحسنه فاطمه الزهرا(س)، ضمن اندیشیدن تمهیدات لازم، امیدواریم روزی شاهد مشارکت حداکثری عزیزان و غنای کافی صندوق باشیم.

ادامه مطلب

دفتر روابط بین الملل خیرین در دانشگاه ایجاد می شود

سرپرست دانشگاه کاشان از تشکیل دفتر روابط بین الملل خیرین در این دانشگاه خبر داد. دکتر عباس زراعت در دیدار با دکتر سید علی ضیایی یکی از خیرین اظهار داشت: ایجاد این دفتر، نقش بسزایی در ارتباط و تعامل هرچه بیشتر دانشگاه با دیگر کشورها در راستای توسعه علمی دارد. وی از دکتر ضیایی خواست تا مسئولیت این دفتر را بعهده داشته تا زمینه ارتقاء و توسعه دانشگاه را در تمامی بخش های مختلف دانشگاه شاهد باشیم. سرپرست دانشگاه کاشان به پتانسیل های این دانشگاه در زمینه های نیروی انسانی و تعداد دانشکده ها و رشته های مختلف اشاره کرد و افزود: همراهی و مشارکت مردم و خیرین می تواند شور و انگیزه و رغبت بیشتری را در بین دانشجویان به تحصیل فراهم کند و دانشگاه را به اهداف افق 1404این دانشگاه نزدیک سازد. دکتر ضیایی نیز در این نشست به تشکیل انجمن ایران و مالزی و راه اندازی کمیسیون آموزشی و ایجاد شورای بازرگانی ایران و سوئیس اشاره کرد و افزود: با توجه به پتانسیل بالقوه دانشگاه کاشان در تمامی زمینه ها، با ایجاد این دفتر و راه اندازی دوره های کوتاه مدت و بلند مدت آموزشی می توان تبادل بین استاد و دانشجو ارتباط جوانان را با صنعت و با دیگر کشورها فراهم کرد.

ادامه مطلب

بزرگداشت بانوان خیر دانشگاه کاشان

به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن، مراسم بزرگداشتی از بانوان خیر دانشگاه کاشان از سوی ستاد توسعه خیرین این دانشگاه برگزار شد. سرپرست دانشگاه کاشان در این مراسم، حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی شایسته برای تمام بانوان عالم ذکر کرد و اظهار داشت: فاطمه زهرا (س) به عنوان نمونه یک بانوی کامل، در همه ابعاد زندگی می تواند الگوی زنان کشور باشد. دکترعباس زراعت، روحیه انفاق و از خودگذشتگی و ایثار را از مهمترین خصوصیات بارز خاندان حضرت فاطمه زهرا(س) بیان داشت و افزود: انفاق حضرت خدیجه مادر حضرت فاطمه زهرا(س) سبب نظم گرفتن جهان شد و اگر کمک های این بانوی بزرگوار نبود اسلام رشد و توسعه نمی یافت. وی خاطر نشان کرد: افتخار و اقتدار اسلام، امروز در گرو کمک های این بانوی خیر بزرگوار صدر اسلام است. وی از مشارکت بانوان و همسران خیرین دانشگاه کاشان در توسعه علمی این دانشگاه قدردانی کرد و افزود: از زمان ورود خیرین به دانشگاه کاشان معنویت خاصی در دانشگاه شکل گرفته است. سرپرست دانشگاه کاشان از بانوان خیر خواست تا دانشجویان این دانشگاه را فرزندان خود دانسته و یادآورشد: هر حمایتی که از طرف شماها به این دانشجویان بشود در حکم این است که به فرزندانتان کمک شده است. عضو هیات علمی وگروه معارف اسلامی و عضو ستاد توسعه دانشگاه کاشان نیز در این مراسم با تبریک روز میلاد حضرت فاطمه زهرا و روز زن افزود: قناعت و انفاق از مهترین خصوصیات حضرت فاطمه زهرا(س) بود. دکتر فهیمی تبار با بیان اینکه حقیقت کهنه نمی شود اظهار داشت: آینده کشور ساخته نمی شود مگر با اخلاق، ایثار و گذشت. وی خوبی را فراتر از زمان بیان داشت و افزود: افرادی که خوبی کنند ماندگار می شوند و هرگز نمی میرند. وی اخلاص را از دیگر فضایل اخلاقی حضرت فاطمه زهرا(س) ذکر کرد و گفت: اگر مخلص باشیم خدواند با ما همراه خواهد بود. دکتر فهیمی تبار از بانوان خیر خواست تا همچون گذشته تعامل و حمایت های خود را از دانشگاه کاشان دریغ نکنند و نسل جوان را یاری رسانند. مدیر عامل ستاد توسعه دانشگاه کاشان نیز از در این مراسم با تبریک روز زن و قدردانی از پشتیبانی بانوان خیر به این دانشگاه افزود: بانوان نقش مهمی را در کمک به رشد و تعالی این دانشگاه و توسعه علمی دانشجویان می توانند داشته باشند. علی محمد الماسی از بانوان خواست تا با تشکیل کمیته بانوان، ستاد توسعه این دانشگاه را یاری رسانند. در این مراسم از بانوان خیرین دانشگاه کاشان با اهدا الواح تقدیر و هدیه تجلیل شد.

ادامه مطلب

دکتر زراعت: مشارکت خیرین در دانشگاه ها زمینه ساز توسعه علمی است

سرپرست دانشگاه کاشان گفت: حضور و مشارکت خیرین در دانشگاه ها زمینه ساز رشد و تعالی دانشگاه ها و توسعه علمی است. دکتر عباس زراعت در دیدار اعضای ستاد توسعه دانشگاه کاشان با خیر نیکوکار دکتر ضیایی، با قدردانی از مشارکت خیرین در توسعه فضاهای آموزشی این دانشگاه اظهار داشت: از زمانی که خیرین در دانشگاه کاشان حضور یافته اند دانشگاه معنویت خاصی پیدا کرده است. وی افزود: دانشکده ها و خوابگاه هایی که با مشارکت خیرین در این دانشگاه ساخته شده است، دانشجویان احساس آرامش و امنیت بیشتری دارند و معنویت خاصی را به این فضاها بخشیده است. وی به تشکیل ستاد توسعه دانشگاه کاشان از چند سال گذشته در این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: از زمان فعالیت این ستاد، استادان، کارمندان و دانشجویان و مردم، به کارهای خیر و عام المنفعه بیشتر رغبت پیدا کرده اند. دکتر زراعت، به تاسیس بنیاد نخبگان سعیدی توسط خیرین بزرگوار برادران سعیدی در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: این بنیاد از نخبگان و طرح های تحقیقاتی و پژوهشی دانشجویان حمایت می کند. سرپرست دانشگاه کاشان، تشکیل هیات امنای مستقل دانشگاه را بهترین موقعیت برای حضور و مشارکت خیرین در این مجموعه دانست و تصریح کرد: مشارکت خیرین و ارائه نقطه نظرات آنها می تواند تاثیر بسزایی در رونق و توسعه و اجرا و پیاده کردن بهتر قوانین آئین نامه های این هیات امنا داشته باشد. وی به هدفدار کردن امور دانشجویان تاکید کرد و افزود: رسالت دانشگاه نباید تنها آموزش باشد بلکه باید با برنامه ریزی صحیح و اصولی سعی شود تا دانشجویان در دانشگاه با انگیزه بیشتر در راستای توسعه و تولید علم و کارهای تحقیقاتی و کارآفرینی تلاش کنند. دکتر زراعت خاطر نشان کرد: رسیدن به اهداف متعالی آموزش عالی و دانشگاهها، مشارکت خیرین و افکار انسان های والایی را می طلبد.

ادامه مطلب