آرشیو اخبار

سه طرح آموزشی – خدماتی در دانشگاه کاشان به بهره برداری رسید

سه طرح آموزشی – خدماتی در دانشگاه کاشان به بهره برداری رسید همزمان با سالروز میلاد امام هادی(ع) و عید سعید غدیر خم سه پروژه آموزشی خدماتی با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان و جمعی از خیرین در دانشگاه کاشان به بهره برداری رسید. رئیس دانشگاه کاشان، افتتاح پژوهشکده علوم و فناوری نانو را از جمله این طرح ها ذکر کرد و افزود: این پژوهشکده که نخستین و بزرگترین ساختمان نانو در کشور است با زیر بنای 4700 متر مربع در سه طبقه با دارا بودن کلاس، آزمایشگاه و اتاق اداری و امکانات سرمایشی و گرمایشی فن کویل ساخته شده است. دکتر عباس کتابی اظهار داشت: برای تکمیل و بهره برداری از این طرح 35 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی هزینه شده است. وی بهره برداری از خوابگاه علیرضا عصار کاشانی را از دیگر طرح ها برشمرد و خاطر نشان کرد: این طرح نیز با زیربنای یک هزارو 100 متر مربع با 720 میلیون تومان اعتبار ساخته شده است. رئیس دانشگاه کاشان یادآورشد: این خوابگاه با ظرفیت 20 واحد خوابگاهی در یک طبقه ساخته و از امکانات سیستم سرمایشی و گرمایشی پکیچ و کولر برخوردار است. دکتر کتابی به گشایش بنیاد کتاب مطهر اشاره کرد و افزود: این کتابخانه بنیاد نیز به اهتمام خیرین سید مرتضی هاشمیان و مهدی کتابجی تجهیز شده است. به گفته وی این خیرین تاکنون به ارزش 500 میلیون ریال کتاب برای این بنیاد خریداری کرده اند و قرار است سالیانه 200 میلیون کتاب خریداری و در اختیار این بنیاد قرار دهند. کتابی، مشارکت در تکمیل پروژه پردیس شهدای دانشگاه یادبود شهید بزرگوار امیر منصور مازوچی به همت خیرین گرانقدر خانواده های مسچی و مازوچی را از دیگر طرح ها ذکر کرد و یادآورشد: این طرح نیز با زیربنای یک هزار و 200 متر مربع با مشارکت خیرین ساخته می شود.

ادامه مطلب

توسعه علمی مرهون مشارکت خیرین آموزش عالی است

رئیس دانشگاه کاشان گفت: رشد علمی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی مرهون مشارکت خیرین در توسعه فضاهای آموزشی در دانشگاه هاست. دکتر عباس کتابی در مراسم افتتاح طرح های آموزشی و خدماتی دانشگاه کاشان، از تلاش و مشارکت خیرین در توسعه فضاهای آموزشی کمک آموزشی و رفاهی این دانشگاه قدردانی کرد و افزود: در عرصه کالبدی 12 هزار و 600 متر مربع فضای آموزشی و کمک آموزشی از سال گذشته به مجموعه فضاهای این دانشگاه افزوده شده است. وی به رتبه نخست مشارکت خیرین این دانشگاه در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: خیرین گرانقدر علاوه بر کمک به توسعه فضاهای کالبدی در توسعه فعالیت های پژوهشی این دانشگاه نیز نقش به سزایی داشته اند. وی به ایجاد بنیاد نخبگان سعیدی و بنیاد کتاب مطهر اشاره کرد و گفت: بنیاد نخبگان سعیدی که به همت برداران سعیدی تاسیس شده از طرح های پژوهشی و تحقیقاتی نخبگان حمایت و زمینه شکوفایی و هدایت استعدادهای درخشان علمی و فناوری از طریق ارائه کمک ها و خدمات حمایتی مادی و معنوی به نخبگان، پژوهشگران و کارآفرینان را فراهم می آورد. رئیس دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: بنیاد کتاب مطهر نیز که به همت افراد نیکوکار مرتضی هاشمیان و مهدی کتابچی تاسیس شده در راستای تامین کتاب مورد نیاز برای دانشجویان و ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی تاسیس شده است. رئیس دانشگاه کاشان، توسعه علمی را مایه مباهات و افتخار برای نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: اگر بخواهیم در تمامی عرصه ها به خصوص نظام مدیریتی پیشرفت داشته باشیم بایستی از طریق علم و فناوری صورت پذیرد. عضو هیات علمی گروه معارف دانشگاه کاشان نیز در این مراسم با قدردانی از کمک خیرین در توسعه فضاهای علمی افزود: شما خیرین باید خدا را شاکر باشید که رافت خود را در ضمیر شما متجلی کرده است. دکتر فهیمی تبار خاطر نشان کرد: افرادی که سرمایه خود را در راستای ارتقاء علمی و انسانیت اهدا می کند اجر و سعادت اخروی را پاداش خواهند گرفت. وی سخی بودن را یکی از صفات بارز انسان دانست و گفت: خدواند انسان سخاوتمند را هدایتگری و او را به سرمنزل مقصود می رساند. دکتر فهیمی تبار، علم را یکی از ابزارهای حیات انسانی برشمرد و اظهار داشت: جهل انسانیت را دفع و نابود می سازد. در این مراسم به جمعی از خیرین الواح تقدیری از سوی معاون اداری مالی و توسعه منابع و دبیر ستاد خیرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اهدا شد.

ادامه مطلب

امام جمعه کاشان: مشارکت خیرین در ساخت فضاهای آموزشی منشاء اقتدار علمی است

امام جمعه کاشان: مشارکت خیرین در ساخت فضاهای آموزشی منشاء اقتدار علمی است نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: مشارکت خیرین در ساخت فضاهای آموزشی در دانشگاه ها توسعه علمی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به همراه دارد. آیت الله عبدالنبی نمازی، در مراسم افتتاح طرح های آموزشی دانشگاه کاشان در مسجد این دانشگاه حضور خیرین را در تمامی عرصه ها حایز اهمیت دانست و افزود: انسان باید سرمایه های مادی و معنوی که خدواند به صورت ودیعه در اختیار او قرار داده، بداند که چگونه از آن استفاده کند . وی خدمت به مردم را عبادت دانست و اظهار داشت: کمک‌های خیرین نقش مهمی در کاهش مشکلات و آسیب های اجتماعی دارد. عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: دانش آموزی و دانشجوی علاقمند به تحصیلی که به دلیل نداشتن توان مالی از ادامه تحصیل محروم می ماند خسارت زیادی به جامعه وارد می کند. آیت الله نمازی به دانشجویان توصیه کرد: تا به خوبی از فرصت ها استفاده کنند و درس را برای دانشمند شدن بخوانند. امام جمعه کاشان، به جنگ علمی در دنیا اشاره کرد و یادآورشد: آن چیزی که مایه سربلندی است عالم بودن است .

ادامه مطلب